Glad pressträff om Påskön

Fredag 1 mars hade Ölands Turistbyrå bjudit in till pressträff om Påskön: Runstens, Löttorps och Kastlösas gemensamma satsning för att locka fler besökare till Öland i påsk.

Att Äggröran sedan starten skaffat sig ett grundmurat gott rykte bevisas av att Marknadsrådet på Öland valt Äggröran som platsen där man vill lansera Ölands nya varumärke för allmänheten. Om detta berättade Anna Barkewall, ordförande i Marknadsrådet och VD på Böda Sand.

Geologen Jan Mikaelsson kommer att förklara och tillsammans med publiken bygga det nya varumärket. En spektakulär föreställning utlovas! På plats finns också Anna Barkewall samt representanter från Borgholms respektive Mörbylånga kommun.

Mycket kul kommer att hända på Öland under påsken. Varje by har hittat sin nisch:

Löttorp vänder sig till norra Ölands många påsklovslediga stugägare och arrangerar minst en aktivitet om dagen mellan 27 mars och 2 april.

I Runsten har vi på påskafton vår populära Äggröra, som blivit en riktig familjefest.

Och på påskdagen ställer Kastlösa till med Påskyra och fyller hela byn med aktiviteter.

Tillsammans blir detta till en spännande påskhelg från norr till söder på Öland! Ambitionen är att Påskön ska bli ett utflyktsmål för helglediga i hela sydöstra Sverige – både för dem som tar en dagstripp och de som vill stanna lite längre.